رادیاتور

تولید انواع رادیاتور پنلی ،پره ای و ...

رادیاتور

تولید انواع رادیاتور پنلی ،پره ای و ...

  • ۰
  • ۰

َkovil manba

منبع کویل دار

منبع‌ کویل دار یک نوع وسیله گرمایشی هست که برای گرم کردن و نگهداری آب در مراکز صنعتی ، بیمارستانها ، مدارس ، رستوران ، هتلها ، آپارتمانها و...  استفاده می شود . از چندین لوله مسی تشکیل شده  که آب و بخار خروجی بویلر، به کمک پمپ سیرکولاتور در لوله های مسی جریان پیدا می کند  .لوله های مسی درون منبع نصب می شوند و آب درون منبع در تماس با لوله های مسی قرار می گیرند و به صورت غیرمستقیم گرم می شوند .

نحوه ی کار منبع کویل دار

منبع کویل دار و منابع دوجداره جزء منابع تحت فشار هستند و به همین دلیل عدسی بکار رفته در قسمت ابتدایی و انتهایی مخزن که معمولا بیشترین فشار وارده را تحمل می کنند ؛ نباید بصورت عمود به بدنه استوانه ای جوشکاری شود بلکه در قسمت انتهایی عدسی باید دارای خمیدگی (لبه دار) باشد تا جوشکاری به موازات بدنه استوانه منبع انجام گردد .

منابع کویل دار باید دارای دریچه بازدید به جهت انجام تعمیرات باشند در ظرفیت های پایین تر دریچه های بازدید بصورت هند هول و در ظرفیت های بالا ، بالاتر از ۲۰۰۰ لیتر بصورت منهول طراحی و اجرا می گردند .

روی بدنه منبع کویل دار در ارتفاع حدودا ۳/۴  بالایی محلی برای نصب ترمومتر تعبیه شده است که برای نمایش درجه حرارت آب داخل منبع بکار می رود . از ترمومترهای ۱۰ سانتی غلاف دار استفاده می شود .

انرژی ورودی منبع کویل دار توسط آب گرم  و بخار تامین می گردد . آب داغ و بخار تولید شده توسط بویلر و دیگ های بخار با کمک پمپ های سیرکولاتور وارد لوله های مسی یا همان کویل های نصب شده در داخل بدنه استوانه ای می شوند . آب سرد لوله کشی شهری توسط شیرهای یک طرفه نصب شده بر بدنه منبع وارد مخزن شده و بدلیل اختلاف دمای موجود در آب داخل لوله  و مخزن ، تبادل دما صورت می گیرد . نتیجه برخورد و تماس آب مخزن با این لوله ها افزایش دمای آنها به بیش از 50 درجه می باشد و در نهایت از طریق شیرهای خروجی برای مصرف کننده آماده می شوند . آب موجود در کویل ها با از دست دادن دما مجدد به دیگ بخار برگشت داده شده و این چرخه ادامه دارد .

وقتی که ظرفیت مخزن بیش از هزار لیتر باشد باید حتما از منبع کویلی به عنوان منبع آبگرم موتورخانه استفاده شود و استفاده از منبع دوجداره صحیح نیست . لذا استفاده از منبع کویل دار در ظرفیت های بالاتر نسبت به منبع دوجداره ضرورت دارد . از طرفی منبع کویل دار مصرف سوخت کمتری نسبت به منبع دوجداره دارد . پس در نتیجه بازدهی منبع کویل دار بیشتر از بازدهی منبع دوجداره می باشد .

انواع منبع کویل دار:

منبع کویل دار افقی یا خوابیده

منبع کویل دار عمودی یا ایستاده

مزیتهای  منبع کویل دار

 سرعت تولید آب گرم آن نسبت به منبع دوجداره خیلی بیشتراست .

در ظرفیت های بالا و حجمهای مختلف سفارش و ساخته می شود .

 حمل و نقل آسان نسبت به منبع دوجداره

قابلیت نصب و تعویض بدون استفاده از ابزارآلات خاص و  کارگر

در صورت وجود و بروز خرابی هایی مثل سوراخ شدن ، خوردگی  و ترکیدگی منبع کویل دار به راحتی قابل تعمیر و بازبینی باشد .

معایب منبع کویل دار

هرابزاری که ساخته دست انسان هست علاوه برمزیتی که جهت سهولت کار دارد ، معایبی نیز دارد که منبع کویل دار مستثنی از این امرنیست . منبع کویل دار با توجه به بالا بودن حجم ذخیره و تولید ، مصرف انرژی نسبتاً بالایی دارد . منبع کویل دار نسبت به سایر انواع آبگرمکن ها حجم نسبتاً زیادی از فضا را اشغال می کند و در مقایسه با منبع دوجداره قیمت بالاتری دارد . منبع کویلی به پمپ گردش یا سیرکولاتور نیاز دارد . در واقع به دلیل استفاده از کویل و عدم گردش مناسب آب داغ در کویل یک دستگاه پمپ سیرکولاسیون باید دایماً روی خط برگشت یا رفت آب داغ  شوفاژ کار کند . این پمپ حتی در تابستان هم جهت تولید آب گرم بهداشتی باید روشن باشد که  البته روشن بودن این پمپ مستلزم استهلاک و مصرف برق می باشد . مهمترین عیب  منابع کویل دار جذب رسوب بالا و نیاز به شستشوی کویل است که در مناطق مختلف و بر اساس کیفیت آب شهری ، میزان جذب رسوب متغیر است .

شرکت سازآب  تولید کننده برتر انواع منبع کویل دار آماده همکاری با شما کارفرمایان عزیز می باشد . برای دسترسی به اطلاعات جامع تردرباره قیمت و ظرفیت منبع کویلی با کارشناسان بخش فروش این شرکت تماس بگیرید و یا به وب سایت سازآب مراجعه نمایید .

تلفن ارتباط بامشتری : 88571656-021

                          09123837042

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی